“Dit is dus het Eggciting Content kwartier. Jij bent vaak zo eggciting en positief, heerlijk.” Ze stapt mijn kantoor binnen en kijkt rond. “Oh, geel en dat grote ei, hoe leuk. Ook een blauwe muur en mooie vloer, echt gezellig ingericht. Pas na 1 jaar zie ik je in real life en je bent precies zoals ik je van LinkedIn ken, echt Annemieke.”

Dát is het grootste compliment wat je me kunt geven. Dat je verwachtingen kloppen met wat je online van me ziet. En natuurlijk wil je ook niet anders. Je gaat geen rol spelen online, zodat deze als je elkaar in het echt ontmoet tegenvalt.

Wat is Eggciting Content?

Onder Eggciting Content versta ik dat je berichten maakt die de ander raken, zodat er verbinding ontstaat en je makkelijker in gesprek met elkaar komt. Met deze kleine verhalen die je deelt, ontstaat vertrouwen van mens tot mens en pas vanuit vertrouwen nemen mensen actie.

 

Bij face to face ontmoetingen kijk je elkaar in de ogen, schudt elkaar de hand en je begint te praten. Zo ontstaat er een klik (of niet en dan weet je het ook). Die persoonlijke klik is zo vanzelfsprekend als we elkaar zien en online vinden mensen het vaak heel lastig. Want hoe begin je als je die persoon niet kent, niet ziet en niet weet hoe hij/zij reageert?

 

Met Eggciting Content deel je vanuit jouw ervaring, met de woorden die je anders ook gebruikt en die aanhaakt op wat de lezer nu beweegt. Zo maak je verbinding en dat schept vertrouwen. Waarna je in gesprek gaat en de ander ook meer durft te delen. Pas als je de behoeften en de verlangens van de ander weet, kun je een passend aanbod doen. Eerst moeten mensen je vertrouwen voordat ze iets met jou of jouw producten en diensten willen. En die actie kan zijn dat ze je aanbevelen in hun netwerk, met jou een intakegesprek willen, een product kopen of een dienst afnemen.

 

Kernwaarden neem je mee in Eggciting Content

Vrolijk, energiek en humor zijn kernwaarden die ik zichtbaar uitdraag. Daar voel ik me fijn bij, daarmee trek ik mensen aan die heel goed bij me passen, die dezelfde drijfveren hebben en er echt voor willen gaan. Doeners die durven doorpakken, ook als het lastig is. Eeuwige twijfelaars lekken energie bij mij en wil ik niet aantrekken. Ook dat zijn keuzes die je maakt

 

Wat jij voelt en wat jou beweegt elke dag weer, is wat mensen zien. In de woorden die je kiest, de reacties die je geeft, foto’s die je plaatst en de emoji’s die je gebruikt. Zo ga je een echte verbinding met de ander aan, online. Je stelt je kwetsbaar op, je vertelt korte verhalen vanuit jouw emoties, ervaringen en situaties waarin je je begeeft. Je deelt jouw reis ook al is die niet 100% zonnig en inzichten die jij opdoet, geef je door. Net zoals je dat ook doet met mensen om je heen.

 

Offline is online

Online en offline versterken elkaar. Zoals je in het echt bent, laat je ook jezelf zien. Dat kost je minder energie, je hoeft je niet in te houden en je kunt iets delen zoals je dat ook wilt delen. En online jezelf blijven is niet alleen fijn voor jou, het is ook heel fijn voor de ander. Je doet aan verwachtingsmanagement en dat wekt vertrouwen.

 

Geen excuus meer om voor minder te gaan dan Eggciting Content.

 

Waarover moet ik schrijven dan? Deze meestgestelde vraag in mijn Spiegelei Communicatie tijd heb ik omgezet in een heuse game. The Eggciting Content Game heb ik zelf ontwikkeld, laten vormgeven en produceren. 100 kaarten met inspirerende vragen die je aanzetten tot het bedenken van kleine verhalen, berichten die bij jou passen en de mensen in jouw netwerk aanspreken. De dobbelsteen staat voor actie in de taxi. Want met die dobbelsteen ga je de vorm kiezen waarin je jouw content gaat maken.

Chegg direct of The Eggciting Content Game jouw contentstarter is!