De eerste stap op LinkedIn is een persoonlijk profiel aanmaken en met dat profiel connecties opbouwen. Als je als (startende) ondernemer actief op LinkedIn aan de slag gaat, is de noodzaak voor een LinkedIn bedrijfspagina niet groot. Dat vond ik tenminste. Met de huidige updates en verbeteringsslagen is het nu ineens wel erg aantrekkelijk om die LinkedIn bedrijfspagina actiever te gaan gebruiken.
De LinkedIn bedrijfspagina was voorheen vrij statisch en niet echt spannend. Recente updates binnen LinkedIn maken daar verandering in. Hieronder vertel ik wat er nieuw is en waarom je als ondernemer een pagina goed kunt gebruiken om zichtbaar te zijn voor jouw klanten.
Button
LinkedIn heeft de laatste tijd behoorlijk wat vernieuwingen ingevoerd, die grotendeels heel tof zijn voor ondernemers. Zo staat nu op jouw LinkedIn bedrijfspagina ook een button, die verwijst naar een website die je zelf mag bepalen. Handig om zo paginabezoekers direct naar jouw aanbod te leiden, naar de informatiepagina om zich aan te melden voor een event, etc.
Zet jij LinkedIn op nr. 1 en wil je klanten aantrekken op LinkedIn? Bekijk dan dit even.
Tagline
Vestig de aandacht van jouw lezer op jouw boodschap of jouw kunde. Stel jouw tagline in! Een tagline is zoiets als een headline/kopregel in het persoonlijk profiel en kun je op jouw LinkedIn bedrijfspagina instellen. Let op: ook bij de tagline heb je ruimte voor 120 tekens (inclusief spaties of verbindingssymbolen), dus houdt het kort en krachtig.
Analytics
En dit is niet nieuw maar wel superhandig. De statistieken van een LinkedIn bedrijfspagina zijn zoveel scherper dan van een persoonlijk profiel. Hier kom je meer te weten over jouw paginabezoekers. En dat kun je goed gebruiken voor jouw strategie en content (wat ga je schrijven?). Info zoals vanaf welk apparaat bezoeken ze jouw pagina? Je kunt filteren op locatie, bedrijfsgrootte, branche, etc. En je kunt de data ook nog exporteren, extra voordeel voor de analyse-lovers.
Vroeger
Ooit maakte ik een LinkedIn bedrijfspagina voor Spiegelei Communicatie aan, zodat mijn logo ook op mijn persoonlijk profiel kwam. Stond wel professioneel vond ik. En daarbij heb je twee kansen om gevonden te worden. Hoewel je natuurlijk met een inactieve bedrijfspagina niet heel goed scoort in de zoekresultaten. Verder deed ik er niets mee.
Ik ben om nu en ga mijn LinkedIn bedrijfspagina beter benutten.
En dit is tof
Want wist je bijvoorbeeld dat als je net met iemand gelinkt bent, LinkedIn meteen jouw bedrijfspagina toont? Zodat die persoon ook met 1 klik jouw bedrijfspagina kan volgen. Let dan wel op, want alleen bedrijfspagina’s waar al interessante informatie op staat en vooral ook recente informatie zal iemand sneller volgen dan een statische bedrijfspagina. Logisch toch, jij wilt ook alleen het nieuws dat je interesseert en dat actueel is.
Extra opties of toch niet?
En daarbij hadden ze onlangs ook een experiment om vanaf je LinkedIn bedrijfspagina meteen connectie uit te nodigen om deze te gaan volgen. Een groot nadeel vind ik hierbij dat de uitnodiging niet kon worden aangepast. En op standaard reageren mensen slecht. Op de een of andere manier is deze optie ook weer uitgezet.
Tja, LinkedIn is volop in beweging en dat zorgt ervoor dat jij ook volop in beweging blijft om de juiste mensen aan te trekken. Ook met je bedrijfspagina.
Wel of geen LinkedIn bedrijfspagina?
Met de onlangs doorgevoerde veranderingen ga ik mijn bedrijfspagina veel actiever inzetten. Ook omdat je bijvoorbeeld alleen kunt adverteren op LinkedIn via een bedrijfspagina. Eigenlijk een vierde voordeel.
Nu ben ik benieuwd, ga jij jouw LinkedIn bedrijfspagina aanmaken en/of actiever inzetten voor jouw onderneming?
Check mijn LinkedIn pagina.
Ook interessant
Wil je meteen een goede LinkedIn strategie: een goed profiel, dat je gevonden wordt door jouw klanten, duidelijkheid over de onderwerpen die jouw klanten aanspreken en hoe je jouw netwerk uitbreidt? Stuur me een bericht, check deze complete LinkedIn videocursus of neem contact met me op.